söndag 4 november 2012

Det har hunnit bli November.


Hej där ute i November-mörkret!!

Efter en härlig helg med min käresta (som jag knappt träffar nu pga jobb) så är det åter igen söndagskväll. För mig känns det dock inte så ångestladdat då jag faktiskt är ledig måndag och tisdag också ;P
Men nu när ändå söndagskvällen är här och mörkret har fallit utanför fönstret så kom både glögg och pepparkakor fram. Usch så dåliga vi är på att vänta!! Nu är vi inne på vår första flaska av Saturnus glögg, och jag måste säga att den faktiskt är riktigt god! Inte i klass med Blossas, men ändå helt klart nummer 2 :)

Sen tycker jag också att det är underbart att det äntligen är lite kyligt utanför fönstret igen. Termometern visar på -1 och det är lite sådär mysigt frostigt till skillnad mot de senaste dagarnas regnande och 10 plusgrader :P 

Katten Zeke myser för fullt under en filt i soffan :)

Jag har ju också sedan jag skrev sist hunnit vara på IKEA. ÅH vilken lycka! Det blev en hel del shoppat, inte bara julpynt, utan även en del julklappar faktiskt. Men eftersom alla familjemedlemmar numera läser här så kan jag ju inte avslöja vad jag köpt :P 

Har tyvärr inte hunnit fota något jag köpt på IKEa men kan dock dela med mig av en jättefin lampa som jag hittade i en butik här nere i Nynäshamn. Värsta myslampan :)



Fortsatt trevlig söndag!


6 kommentarer:

  1. Underbar lampa, och skönt att vara ledig både måndag och tisdag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är den fin!! denna vecka är jag ledig 7 dagar :)

      Radera
  2. Åhh det ser nästan exakt ut som min lilla katt Wasse! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe visst är det charmigt med röda små kissar? :)

      Radera